اين در حالي است که شهرداري و مترو توسعه خطوط را که مشخص نيست چه زماني به اتمام خواهد رسيد وبا چه هزينه اي را به رفع مشکل شهروندان ترجيح داده اند وتنها به اين بسنده کرده اند که دولت کمک نمي کند.
بر اساس اين گزارش ،پروژه خط 3 مترو با هدف اتصال جنوب غربي شهر تهران به شمال شرقي آن و کاهش ترافيک شهري در اين کريدور، به بهرهبرداري خواهد رسيد.
خط 3 مترو در محدوده منطقه يک، 4 ايستگاه خواهد داشت که در شهرک قائم، تقاطع بزرگراه ارتش- بلوار نيروي زميني، تقاطع بزرگراه امام علي(ع)- اقدسيه و ميدان نوبنياد جا نمايي شده است و ايستگاه پنجم آن در بزرگراه شهيد صياد شيرازي احداث ميشود.
در اين گزارش آمده طول کلي اين خط از بزرگراه لشگرک تا بزرگراه آزادگان به سمت اسلامشهر 35 کيلومتر است و در طول مسير 26 ايستگاه دارد و در صورت تکميل ظرفيت جا به جايي 45 هزار مسافر را درساعت، در هرجهت انجام ميدهد.
همچنين ايستگاه خط يک مترو در پل رومي قيطريه نيز بهزودي به بهرهبرداري ميرسد و درفاز بعد تا ميدان تجريش امتداد مييابد.
مراسم آغاز عمليات عمراني اين خط با حضور مديران ارشد شهرداري تهران و شرکت راه آهن شهري تهران و حومه، روساي ادارات شهرستان شميرانات و دبيران شوراياريهاي محلات 26 گانه منطقه ساعت 8 صبح در بزرگراه ارتش، ميدان اول شهرک قائم برگزار ميشود.
از سوي ديگر بايد گفت که هيچ کس از توسعه وپيشرفت شهر وافزايش رفاه وخدمت رساني به شهروندان ناراخت نمي شود اما در حالي که اين روز ها مترو وشهرداري کار واجب تري نيز دارند وآن برطرف کردن
مشکلات مترو است که آن را به بهانه نداشتن بودجه انجام نمي دهند ،مساله ديگري را در ذهن متبادر مي کند.
100
انتهای پیام/